close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

להיפטר מהשומן המיותר ביעילות: שיטת 5 השלבים של ד"ר חיים הלוי

מערכת שורשכ תשרי, תשפה22/10/2024

במקרים שבהם גם הקפדה על תזונה מאוזנת ופעילות גופנית מותאמת לא מסייעת להעלים את השומן הסורר, הפתרון מגיע מתחום הכירורגיה האסתטית

תגיות:
shoresh.org.il שיטת 5 השלבים של דר חיים הלוי
צילום: freepik

שומן עודף, גם בכמות קטנה ובמקום נקודתי, עלול לגרום לעוגמת נפש של ממש. כשהשומנים המיותרים נמצאים במקום בולט לעין או כזה שמשפיע על המראה והתחושה של האדם, התוצאה היא פגיעה בדימוי העצמי ואפילו הימנעות מפעולות מסוימות כמו למשל לבלות בים או בבריכה. במקרים שבהם גם הקפדה על תזונה מאוזנת ופעילות גופנית מותאמת לא מסייעת להעלים את השומן הסורר, הפתרון מגיע מתחום הכירורגיה האסתטית – ולכן גם לכם כדאי להכיר את שיטת 5 השלבים של ד"ר חיים הלוי.

השלב הראשון: קשב למטופלים
על-מנת

shoresh.org.il שיטת 5 השלבים של דר חיים הלוי
צילום: freepik
להבין האם אכן נדרשת שאיבת שומן, באילו אזורים ובאיזה היקף, רופא אחראי קודם כל מקשיב לאדם שמולו. בהתאם השלב הראשון בשיטה שפיתח ד"ר חיים הלוי היא קשב רגיש. הקשב מסייע גם להבין מה באמת מפריע לאדם, לא "רק" פיזית אלא גם רגשית, ומאפשר לרופא להרגיע חששות שונים.

השלב השני: בדיקות מדוקדקות
לאחר הקשב לאדם, והבנת האופן שבו המציאות נתפשת אצלו, תתבצע בדיקה מדוקדקת של המצב הפיזי. לבדיקה הזו שתי מטרות עיקריות: קודם כל לוודא שמבחינה בריאותית, ניתן לבצע שאיבה של שומן מיותר, ושנית, לבחון את מבנה הגוף כדי לבנות את תוכנית טיפול האופטימלית.

בדיקת הבריאות של מי שרוצה להיפטר משומן עודף באזור כזה או אחר של הגוף כוללת בדיקות דם כלליות וכן חוות דעת של רופאים מומחים אם יש מחלת רקע כלשהי. המרכיב השני בשלב השני כולל התייחסות למבנה הגוף בכל אזור שבו האדם חש אי נוחות ביחס למראה, לכמות השומן העודפת וגם לגמישות העור שמהווה שיקול בתכנון ההליך הכירורגי.

השלב השלישי: הכנה לשאיבה
השלב השלישי של שיטת 5 השלבים של ד"ר חיים הלוי הוא הכנה לפעולה עצמה של שאיבת השומן. ההכנה כוללת הנחיות שחשוב להקפיד עליהן לקראת הטיפול. ביניהן: הימנעות מעישון במשך לפחות 3 שבועות לפני השאיבה, על-מנת שהגוף יוכל להחלים באופן מלא ובזמן קצר אחרי ההליך, ועוד. בנוסף ניתנות הנחיות לפרק הזמן הראשוני של אחרי השאיבה, כשלמשל בדרך כלל רצוי להצטייד בחבישה מיוחדת כדי למנוע נפיחות רבה מדי ולתמוך בתוצאות השאיבה.

השלב הרביעי: השאיבה
השלב הרביעי הוא סילוק השומן מהגוף בפועל. השאיבה מבוססת על חתכים זעירים, ומתבצעת בהרדמה מקומית או בהרדמה כללית. יש מספר טכניקות לשאיבת שומן כשהמומלצת ביותר במרבית המקרים היא בודי טייט. יתרונותיה העיקריים הם מקסימום יעילות בהסרת שומן, מיצוק העור תוך כדי השאיבה, מראה חלק ואחיד והחלמה קצרה יחסית.

השלב החמישי: מעקב
האחרון מבין 5 השלבים לשאיבת שומן בשיטה של ד"ר הלוי הוא המעקב. גם בשלב זה יש למנתח תפקיד משמעותי, כשהוא גם מוודא שההחלמה מתנהלת באופן תקין וללא אירועים חריגים, וגם מספק מענה לכל חשש, שאלה או צורך שעולים בפרק הזמן הרגיש הזה.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה